Otrzymuję dziesiątki maili dziennie. W związku z tym od dawna poszukiwałem rozwiązania, które pomoże mi przyspieszyć obsługę skrzynki pocztowej. I jakiś czas temu znalazłem! To dodatki do Gmail (Gmail Add-ons).

Tak, nie przesłyszałeś się, Gmail umożliwia instalowanie w nim dodatkowych aplikacji stanowiących dodatki (pluginy). Co ważne taki dodatek działa zarówno w wersji www Gmail, jak i mobilnej.

Dlatego stanowi przydatne narzędzie, które pozwala mi szybciej i sprawniej obsługiwać pocztę.

Dodatki do Gmail – skąd wziąć

Nie musisz ich szukać, bo dostępne są bezpośrednio w Gmail. Jeśli więc chcesz dodać dodatek, to uruchom Gmail, a następnie kliknij przycisk + znajdujący się po prawej stronie panelu poczty.

Po naciśnięciu przycisku zostanie otwarte nowe okno, w którym możesz wybrać interesujący Cię plugin.

Dodatków są dziesiątki więc możesz wybrać te, które są dla Ciebie najbardziej przydatne.

Ja najbardziej lubię dwa, z których korzystam prawie codziennie.

Moje dwa ulubione dodatki do Gmail

Evernote

Pierwszym z nich jest dodatek pozwalający na szybką integrację z Evernote.

Używam Evernote do gromadzenia informacji pochodzących z różnych źródeł (więcej na ten temat znajdziesz w tym artykule). W związku z tym niektóre maile chcę zachować w materiałach, które planuję do czegoś wykorzystać. Oczywiście mógłbym je zostawić w Gmail, ale wówczas szukając materiałów dotyczących jakiegoś tematu, musiałbym sprawdzać w dwóch miejscach. A dzięki temu, że interesujące e-maile trafiają do Evernote system staje się prostszy i mogę szybciej znaleźć potrzebny materiał.

Jeśli potrzebuję przesłać mail do Evernote to mógłbym wiadomość sforwardować do Evernote, ale wygodniejszym rozwiązaniem jest plugin, który to przyspiesza i upraszcza. Po prostu podczas czytania maila, który chcę do czegoś wykorzystać naciskam ikonkę Evernote na pasku dodatków Gmail, wybieram odpowiednie wartości w polach i mail ląduję w Evernote.

Todoist

Moim drugim ulubionym dodatkiem, jest ten zapewniający integrację z Todoist.

Tego programu używam jako mojego centrum sterowania, więc wszystkie zadania, którymi muszę się zająć lądują w tym narzędziu. Czytając pocztę trafiam w niej na sprawy, którymi muszę się zająć. W związku z tym najwygodniej jest dodać takiego e-maila jako zadanie do Todoist.

Jak to zrobić? Banalnie prosto. Podczas czytania maila klikam ikonkę Todoist na pasku dodatków Gmail. Wprowadzam odpowiednie parametry zadania, naciskam Add a Task i gotowe.

Wersja mobilna Gmail

Wykorzystanie dodatków do Gmail w programie pocztowym na urządzeniach mobilnych jest z pewnością równie proste.

Czytając wiadomość zjedź na sam dół, gdzie znajdziesz ikonki dodatków, które masz zainstalowane.

Następnie kliknij ikonkę odpowiedniego dodatku, co spowoduje jego uruchomienie.

Dzięki temu, także przeglądając pocztę na telefonie, mogę utworzyć odpowiednie zadanie w Todoist.

Lub stworzyć materiał do późniejszego wykorzystania w Evernote.

Podsumowanie

Na zakończenie: warto poszukiwać nawet małych rzeczy, które usprawnią naszą pracę. Przede wszystkim dlatego, że dzięki takim małym elementom można w sumie zaoszczędzić naprawdę dużo czasu i znacznie usprawnić sobie realizowane zadania.

Jeśli temat Cię zainteresował to zachęcam do zapoznania się z wcześniejszym artykułem, w którym pokazałem inne sztuczki znacznie przyspieszające obsługę poczty elektronicznej.


Irek Bigaj

Manager z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem i projektami. Stale poszukujący nowej wiedzy i inspiracji dla realizowanych przez siebie zadań.