Mamy okres wakacyjny.

Zapewne i Ty już tylko myślisz o urlopie.

W związku z tym dzisiaj krótkie przypomnienie o tym, w jaki sposób ustawić informację zwrotną na czas urlopu.

Zapewni ona, że twoi klienci nie pozostaną pozostawieni sami sobie przez najbliższe 2 albo 3 tygodnie.

Jeśli korzystasz z Gmail, a zapewne tak właśnie jest, to poradnik właśnie dla Ciebie.

Zaczynamy!

W pierwszej kolejności musisz kliknąć ikonkę trybiku w prawym górnym rogu ekranu. A następnie wybrać: Zobacz wszystkie ustawienia.

Jak ustawić informację zwrotną

W otwartym oknie pozostań na zakładce Ogólne i przejdź na jej sam dół. Tam znajdziesz sekcję: Wiadomość o nieobecności.

Jak ustawić informację zwrotną – treść

Zaznacz pole: Wiadomość o nieobecności włączona. Następnie podaj terminy, w jakich Cię nie będzie i informacja ma być wysyłana do nadawców wiadomości.

Jeśli chcesz, aby informacja trafiała tylko do osób, z którymi już korespondowałeś, to możesz zaznaczyć opcję: Wyślij odpowiedź tylko do osób z mojej listy kontaktowej.

Wypełnij pole Temat oraz Wiadomość, a na koniec naciśnij przycisk Zapisz zmiany.

Gotowe! Już wiesz jak ustawić informację zwrotną!

Niby prosta sprawa – taka informacja zwrotna o nieobecności, a potrafi sprawić, że w czasie urlopu naprawdę odpoczniesz, a dodatkowo nadawcy wiadomości, będą wiedzieli, że ich nie ignorujesz, ale po prostu odpoczywasz. 🙂

Jeśli chcesz zautomatyzować korespondencję z wykorzystaniem Gmail i sprawić, żeby wszystko działało nawet w czasie, gdy Ty będziesz odpoczywał, to zachęcam do zapoznania się z dwoma artykułami:

  1. Jak zautomatyzować pocztę – część 1
  2. Jak zautomatyzować pocztę – część 2 – automatyczne odpowiedzi

Irek Bigaj

Manager z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem i projektami. Stale poszukujący nowej wiedzy i inspiracji dla realizowanych przez siebie zadań.