Mamy okres wakacyjny.
Zapewne i Ty już tylko myślisz o urlopie.
W związku z tym dzisiaj krótkie przypomnienie o tym, w jaki sposób ustawić informację zwrotną na czas urlopu.
Zapewni ona, że twoi klienci nie pozostaną pozostawieni sami sobie przez najbliższe 2 albo 3 tygodnie.
Jeśli korzystasz z Gmail, a zapewne tak właśnie jest, to poradnik właśnie dla Ciebie.
Zaczynamy!
W pierwszej kolejności musisz kliknąć ikonkę trybiku w prawym górnym rogu ekranu. A następnie wybrać: Zobacz wszystkie ustawienia.
W otwartym oknie pozostań na zakładce Ogólne i przejdź na jej sam dół. Tam znajdziesz sekcję: Wiadomość o nieobecności.
Zaznacz pole: Wiadomość o nieobecności włączona. Następnie podaj terminy, w jakich Cię nie będzie i informacja ma być wysyłana do nadawców wiadomości.
Jeśli chcesz, aby informacja trafiała tylko do osób, z którymi już korespondowałeś, to możesz zaznaczyć opcję: Wyślij odpowiedź tylko do osób z mojej listy kontaktowej.
Wypełnij pole Temat oraz Wiadomość, a na koniec naciśnij przycisk Zapisz zmiany.
Gotowe! Już wiesz jak ustawić informację zwrotną!
Niby prosta sprawa – taka informacja zwrotna o nieobecności, a potrafi sprawić, że w czasie urlopu naprawdę odpoczniesz, a dodatkowo nadawcy wiadomości, będą wiedzieli, że ich nie ignorujesz, ale po prostu odpoczywasz. 🙂
Jeśli chcesz zautomatyzować korespondencję z wykorzystaniem Gmail i sprawić, żeby wszystko działało nawet w czasie, gdy Ty będziesz odpoczywał, to zachęcam do zapoznania się z dwoma artykułami: